torsdag 17 december 2009

Ny landshövding för Uppsala län

Eftersom det inte råder någon tvekan om att företagsamhetens positiva utveckling är väldigt viktig för det allamänna välståndets utveckling är det bra med en landshövding som utan tvekan förstår det. Jag utgår ifrån att Peter Egardt är så professionell att han tar sitt uppdrag på allvar och kämpar för vårt län i strider med andra län om resurser, besök och annat som är relevant för just vår positiva utveckling. Jag antar att Egardt är en tävlingsmänniska, så jag tror att han vill göra ett framgångsrikt uppdrag. Jag hoppas att Egardt aktivt kommer att delta i jobbet att både utveckla relationerna med Stockholmområdet samt att stärka Uppsalaområdets ställning. Inte minst viktigt är hans bidrag till att positionera Akademiska sjukhusets roll och betydelse i framtiden i förhållande till t ex KS och Huddinge sjukhus som säkert vill ha allt mer uppdrag. Som statens företrädare i länet bör han fatta konsekvenserna av ett "strippat" Akademiska ur både ett lokalt näringslivsperspektiv och ur ett akademiskt utbildningsperspektiv. Med en bakgrund från Lund, som statssekreterare i statsrådsberedningen och som VD för Stockholms handelskammare tror jag att Uppsala har en potentiellt värdefull ny landshövding som inom kort påbörjar sitt sista stora uppdrag. Jga välkomnar Egardt och hoppas att han kommer att jobba hårt för att bidra till vår positiva utveckling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar