torsdag 4 mars 2010

Tack! Mot världens mest utvecklande och trivsamma kommun

Ett stort tack till alla medlemmar som gav mig sitt förtroende på gårdagens stämma! Jag känner mig väldigt hedrad och blir nästan lite "rädd" för utmaningen att förvalta detta hedersamma förtroende. Jag har alltid brunnit för att bidra till att samhället utvecklas i en positivare riktning. Jag har också alltid engagerat mig i stöd till särskilt utsatta. Mitt sista slagsmål som grabb var när jag gick i 4:an och slogs mot två killar som inte slutade att mobba en parallellklasskompis med ADHD och lite andra problem. Jag gillar inte människor som mobbar. Jag gillar inte människor som inte hjälper till att värna de svagaste. Jag gillar inte extrema egoister som bara tänker på sig själva och ofta är giriga. Jag fruktar att Sverige än en gång kan bli fattigt om inte dagens politiska linje + en hel del utveckling av politiken tillkommer. Därför engagerar jag mig. Jag vill att vi skall ha råd att ta hand om våra svaga och utsatta. Jag vill att vi skall utvecklas så mycket som möjligt men i symbios med miljön. Jag vill att vi skapar ett företagsammare samhälle som kan bidra till en generell välfärd. Jag vill att besluten skall ligga så nära dig som möjligt! Jag är kraftigt allergisk mot centralisering och har stor erfarenhet av hur energiskapande decentrala lösningar är. Jag tycker att så stora delar av vårt land som möjligt skall leva. Därför vill jag också vara med och hitta smarta lösningar som gör att landsbygden och städerna kan leva hand i hand på ett ännu bättre sätt än idag. All politik skall utgå ifrån att vi alla är unika individer med väldigt många intressen och smaker. Om man tycker att alla individer är unika kommer man aldrig att förorda alla dessa vansinniga kollektiva lösningar som inte ger utrymme för oliktänkande och bästa möjliga värde för våra skattepengar. Därför är jag Centerpartist. Än en gång TACK! till alla medlemmar som givit mig förtroendet. Nu skall vi vinna övriga invånares förtroende! Vill du vara med och skapa en av världens mest utvecklande och trivsamma kommuner? Kontakta mig gärna, så skall jag se till så att din röst blir mer hörd. Kontakta mig gärna, så skall jag se till så att du blir med i någon av våra politiska utvecklingsgrupper som både förhåller sig till dagens problem men som framförallt utvecklar och samtalar om hur vi bidrar till att bli just en av världens mest utvecklande och trivsamma kommun! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar