fredag 23 april 2010

Gott & Blandat

Mitt första praktikplatsjobb via skolan var att arbeta på UppsalaDemokraten. De tog uppgiften på allvar och gav mig två veckors mycket intressant och respektfull insikt i journalistyrket. Jag fick t o m göra ett eget reportage. Jag gillar mångfald. Jag gillar mångfald även ur ett politiskt perspektiv även om jag hoppas att fler än 50% av befolkningen i Uppsala, Sverige, Europa och världen inser att utopiska och stundtals helgalna kommunister och militanta miljömänniskor får göra sin röst hörd men de skall hållas långt bort från makten. Vi har ju alla läst historia och då vet vi att kommunister deras fyla tryne vill vi inte se igen. Det är en utopi om en värld där alla är lika. Vissa tycks tycka att lika är lika med positivt. Jag älskar mångfald och olikhet och söker styrka i att mångfald och olikhet kan rikta sin gemensamma energi mot gemensamma mål. Jag har hittills aldrig träffat en människa som är den andre lik. Jag har träffat många människor som på ytan är lika andra. En journalist i UD vill göra gällande att jag inte tycker att alla skall få en chans till ett bra och bätte liv. Det är kränkande att påstå det. Han har självfallet aldrig träffat mig. Du och jag är väldigt olika. Vi har olika genetisk sammansättning. Vi har olika uppväxt. Vi har gjort olika vägval. Vi har olika drömmar. Varför denna inledning? Jo, UppsalaDemokraten har återuppstått och där kritiserar de mig för att vara cynisk och vilja permanenta de sociala klyftor som finns. Jag tycker att det är skrattretande att Anders Fraurud använder sin kommunistiska propagande genom att utnyttja sin massmediala makt som journalist till att lägga ord i min mun som inte stämmer! Jag träffar gärna Fraurud i en debatt och i den samma vill jag att det skall handla om vilken av oss som i aktiv handling bidragit till att de i vårt samhälle som har det särskilt utmanande har fått konkret stöd för att få det bättre. Han är säkert en fin människa. Jag vill gärna lära mig om han är en människa som bara demonsrerar och snackar eller om han i handling stöttar de särskilt utsatta. Jag vet vad jag gjort sedan tonåren. Jag vet vad jag gjort sedan tonåren. Jag vet vad jag gör idag. För de särskilt utsatta och svaga grupperna i samhället. Jag ogillar när någon anklagar mig för åsikter som är feltolkade.

Det som var "blandat" kommer i morgon. Nu skall jag njuta med gott vin och god mat med familjen som tycker att jag jobbar för mycket....... Ha en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar