tisdag 6 april 2010

Sent skall syndaren vakna

Räcker livets tid för allt man vill hinna med? Jag antar att det beror på hur nyfiken man är och vad man vill få ut av den stund man lever. Inte minst beror det på hur många sekunder var och en av oss får på denna jord. Nu skall jag snabbt klä om för att delta i festligheterna runt min brors vigsel. Eftersom han levt i synd under många år, med sin blivande hustru, skall det bli intressant att se om det händer något nytt nu när de väljer att bli man och hustru och inte "bara" sambo. Mentalt är det en stor skillnad. För den som lämnar detta liv sist är det bättre. För mig blir det ytterligare en fest på kort tid och det tackar man ju inte nej till. Det är inte varje dag som jag festar på en tisdag. Det skall bli roligt. Som vanligt blir det inte roligare än vad man själv gör det till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar