onsdag 19 maj 2010

Aj, aj, aj....

Vad skall man säga? Det kanske räcker med att säga ord som oansvarligt, okunnigt, girigt eller dumt för att förklara hur vissa länder tycks ha kört sina ekonomier fullständigt i botten. Nu följer stora delar av Europa med ner, även de som varit klokare och ansvarsfullare. Jag har tidigare talat om hur Kineserna snabbt blir en ledande makt i världen. En diktatur som blir ledande i världen..... Det känns inte bra även om de har en historia av imponerande kultur, lärande och affärssinne. En diktatur är en diktatur. Att kortsiktigheten i USA och Europa nu påskyndar kinesernas maktövertagande över världen är bara att beklaga. Jag hoppas verkligen att de som har betalt för att försöka hitta lösningar på den globala finanskrisen snart hittar någon medicin som på sikt fungerar. Just nu känns den finansiella krisen kombinerad med en stor internationell energiutmaning som väldigt utmanande. Stora frågor och svåra ställningstaganden. En sak är i vart fall säker och det är att i Sverige och i Uppsala skulle oppisitionens politik snabbt göra vår del av världen fattig igen. Det kommer att gå fort. Vill verkligen en majoritet av våra invånare gå den vägen? Är det tomma hot? Jag tycker att du skall läsa på kommunisternas och miljöpartiets politiska program så kan jag garantera att du kommer att förstå att deras väg, bidrags och förbjudsvägen, kommer att bli förödande för vårt välstånd. Jag tror på din förmåga att bidra till att det inte händer! Jag hoppas att du förstår allvaret i vår och världens situation och är beredd att bidra i arbetet att se till så att vi inte går fel väg efter valet den 19/9 2010.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar