fredag 7 maj 2010

Är du galen?

Imorse fick jag en fantastisk återkoppling på media kopplad till Alliansens lokala budget samt till ett nystartat affärsnätverk för ett starkare Uppsala. Jag fick också ett uppmuntrande sms från envän ochpartikamrat. Det är alltid kul när man får uppskattning för det man gör! Rent generellt tror jag att vi är dåliga på att bjuda varandra på positiv men även negativ återkoppling. En kommentar jag fick var "är du galen Stefan". Han syftade på alla mina engagemang varav de flesta är ideella och i vårt gemensamma samhälles tjänst. Jag är nog lite galen. Jag ser det som en självklarhet och en invånarplikt att bidra till att samhället utvecklas i en bra och helst bättre riktning. Det fixas inte med automatik. Det kostar tid och engagemang. Till skillnad från de som alltid skall ha betalt för allt känns det hedersamt för mig att kunna vara en av alla som lägger ner mycket ideell tid för att även våra barn och barnbarn skall få en bra framtid. Företagsamhet, smartare energiförsörjningslösningar och ett mycket större miljömedvetande är nödvändiga förbättringsområden för att mina barn och eventuella barnbarn också skall få möjligheten att leva i en värld där de flesta bjuds på oändliga utvecklingsmöjligheter. Livet är fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar