lördag 12 juni 2010

Föräldraskapet

Livet har många dimensioner och bjuder ständigt på spännande och utvecklande möjligheter. För mig är föräldraskapet en av de härligaste inslagen i livet. Det är väldigt kul och berikande att få vara förälder. För mig är det konstigt att det finns personer som sätter barn till världen och sedan inte tar sitt ansvar att fostra dem genom ett aktivt stöd och mycket kärlek. Redan tidigt finns en tydlig personlighet i det liv som man varit med att skapa. Redan tidigt knyter man starka band. Redan tidigt kan man med storlekens makt bestämma om man vill fostra ett barn som ser möjligheter, tror på sig själv och som respekterar andra. Föräldraskapet är väldigt ansvarsfullt, om man tar det på allvar. Varje morgon och stund jag har förmånen att umgås med Fredrik och Isabelle är berikande och värmer mitt hjärta. Just nu har jag allt för lite tid för min familj och det gör ont. Hur mycket är det värt att vilja bidra till att Uppsalas invånare skall få en bra och gärna bättre framtid? Är det värt all tid som jag förlorar med min familj och mina vänner? Svaret är självklart nej men samtidigt gör jag den prioriteringen. För mig är skälet att jag ser det som en av alla mina kärleksförklaringar till mina barn och alla barn och kommande generationer då jag vill bidra till att de skall få bästa möjliga omsorg, bästa möjliga skola, bästa möjliga miljö, bästa möjliga arbetsmarknad, bästa möjliga vårdstöd osv. Det kommer inte av sig själv och det behövs definitivt fler personer in i politiken som har en bred arbets och livserfarenhet. Glöm aldrig att politiker styr över väldigt mycket av våra gemensamma pengar!! Alla dessa pengar kan användas bättre och ge oss alla mer för det vi redan betalar alternativt sänka skattetrycket och låta var och en själva styra vad man vill satsa sina pengar på. Därför är det viktigt att engagera sig inom politiken! Vad väntar du på? Inget parti matchar dina åsikter med 100%. Välj ett parti som mest matchar de frågor du tycker är viktigast och som har företrädare som du tror kan göra positiv skillnad. Jag hoppas självklart att du ger oss inom Centerpartiet en seriös chans! Vi är inte vad de flesta tror att vi är. Vi är ett liberalt parti som har en mycket bra politik för att fler jobb skall skapas och för att vår positiva utveckling skall vara hållbar. Det tycker jag är de viktigaste frågorna eftersom det styr allt annat vi vill göra. Trevlig fortsättning på helgen!

P.S Tack doktor Zorzet för en mycket trevlig doktorsfest på Norrlands igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar