tisdag 31 augusti 2010

Är individer viktiga?

Vissa tror på att individen är viktig och att det är individer som utgör skillnaden när t ex lag konkurrerar om världens välstånd eller när fotbollslag kämpar om ära och rikedom. Andra förnekar att det alltid handlar om individers förmåga och inställning och istället startar de i det ansiktslösa kollektivet. Ett ansiktslöst kollektiv där det alltid är någon annan som t ex är skyldig när stora misstag gjorts eller folkmord ägt rum.

Jag tror på individen. Jag tror på individer som inser att det alltid är lagarbete som skapar stora framgångar. Ordspråket att "ingen kedja är starkare än sin svagaste länk" stämmer. Tro mig, jag har varit del av lag som fungerat och lag som inte fungerat. Vissa lag är mer kapabla än andra. Vissa lag har en inställning som är bättre än andras. Vissa lag förstår att utgångspunkten för lagets positiva resultat är att individer får utrymme och får bidra efter egen förmåga. Vissa lag förstår att det är viktigt att inte låta några falla för kraftigt för nästa gång kan det vara du som behöver lagets stöd och förlåtelse. 

Personval är positivt. Vi väljare får chansen att uttrycka ett tydligt stöd för personer som vi särskilt tycker förtjänar att företräda oss. Trots det är det lag som gör de stora skillnaderna. Jag är väldigt stolt över alla de individer som är beredda att kämpa för ett roligare, rikare och rättvisare Uppsala genom Centerpartiet. Granska gärna vår kandidatlista med 55!! toppkandidater som är beredda att tjäna samhället i politiska uppdrag. Jag är imponerad och stolt. Hur ser de andras listor ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar