måndag 16 augusti 2010

Full fart i valrörelsen

Puhh vilken dag. Start på jobbet 07:00. 09:00 möte med de ledande kommunalråden på Stadhuset. 11:00 intervju med TV4 på Slottet där jag bl a fick måla ett surealistiskt självporträtt som du kan titta på om du googlar på mitt namn och tittar på deras inspelade intervju. Därefter invigning av Alliansens valstugor på Stora Torget där det blev måla av igen. En organge linje som målades runt våra Alliansstugor. Därefter ett planeringsmöte med kommunledningen. Därefter en kick-off övning med Alliansens ungdomsorganisationer och slutligen ett möte med delar av Centerpartiets lokala ledning. Om inte annat så har jag under dagen blivit betydligt starkare då jag stapplat fram på mina kryckor efter fotskadan under semesterns sista dagar. Det är väldigt jobbigt att gå med kryckor har jag lärt mig..... Förutom att det är krävande att gå med kryckor har dagen givit mig en mycket positiv känsla för att Alliansen i Uppsala har alla förutsättningar att göra stor nytta för de som vill bo och verka utifrån denna del av världen. Andan inom Centerpartiet är imponerande och om du inte vågat bidra till vår gemensamma utveckling tidigare är jag säker på att du skulle uppskatta den anda, den tydliga vision och målbild vi kämpar för och inte minst den energi som många är villiga att ge av sig själva för att så många som möjligt skall få det bra och bättre. Möjligen lämnar vi de lata snyltarna bakom oss...... Det är verkligen roligt och det känns viktigt att kämpa för ett bra och bättre samhälle! Jag är tacksam och glad för att jag fått chansen och att jag tagit chansen att få företräda Centerpartiets väljare och snart många Uppsalabor. Gör även din röst mer hörd genom att gå med i något parti som du tycker har bra förslag på vägar framåt som skapar ett bättre och hållbart samhälle. Centerpartiet är defenitivt ett alternativ om du ger dig själv chansen att förstå vårt partiprogram. : ). Nu är det full fart i valrörelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar