fredag 17 september 2010

Respekt och lite annat

Det var väldigt roligt att Uppsalatidningen gjorde ett litet reportage om mig och min morfar. Som jag skrivit om tidigare är han aktiv för att Sossarna skall vinna. Och jag fortsätter att kämpa för ett grönare och företagsammare samhälle genom Centerpartiet. Journalisten lyckades mycket bra att fånga min och morfars relation, inte minst den politiska dimensionen av den. Så länge som man inte är respektlös mot andra tycker jag väldigt mycket om människor som engagerar sig i något som de tror och brinner för. Valet är viktigt och gammalt står mot nytt. En valförlust för Oppositionen kommer att skaka om Sossarna i grunden. Det tror jag är bra. Ur den omskakningen kanske vi kan få se en Ny Socialdemokrati som bättre kan bidra med idéer om vår samhällsutveckling som inte bygger på referensramar, fackliga bindningar och en retorik som hör historian till. Du hittar artikeln på www.uppsalatidningen.se   

Du kan även hitta ett inlsag på TV4 Uppsala där mitt självporträtt blev vinnare i en tävling mot övriga kommunala listettor : ). www.tv4.se/nyheter/uppsala



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar