torsdag 9 september 2010

Tack Alice!

Man väljer inte sina föräldrar. Tyvärr föds inte alla barn utifrån kärlek och en vilja att nära och stötta. Tyvärr får inte alla barn en trygg och kärleksfull uppväxt. Men livets största uppdrag, att bli förälder, det får alla som kan bli. Jag inte låta bli att bli ledsen när jag ser barn fara illa. Dom valde inte sina föräldrar och de är för små för att vara tvungna att ta ett eget ansvar för sina egna liv. Vi måste bli ännu bättre på att ge alla våra barn bästa möjliga start i livet. I synnerhet de barn som har oturen att hamna i en kärlekslös och ansvarslös situation.

Själv har jag en enorm tur. Inte bara med mina föräldrar utan även med mina svärföräldrar. De har både varit trevliga och mycket hjälpsamma. Stundtals skull vi inte ha klarat av att hålla ihop våra liv utan deras stöd. Nu är jag väldigt tacksam över min svärmor Alice fantastiska stöd! Tusen tack! Du är en ängel! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar