torsdag 21 oktober 2010

Makten och ansvaret

Idag presenterades det nya ledande laget för Uppsala kommun. Jag tror att det kommer att bli bra. Jag har fått det övergripande ansvaret för kommunens utveckling inom det område som Gatu & Trafikverksamheten ansvar för, miljö & klimatfrågor, för landsbygdsutveckling, för IT-utveckling och en offensivare satsning på att lyfta näringslivsklimatet i Uppsala kommun. Jag är laddad. Jag är ödmjuk inför uppgiften. Jag och mitt parti kommer att göra skillnad och bidra till att Uppsala utvecklas ännu bättre. Inte minst kommer vi att konstruktivt bidra med idéer och förslag om hur vi bättre kan lyckas med integration, bevarandet av goda livsmiljöer, att hela kommunen utvecklas positivt och ett stärkt lokalt näringsliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar