lördag 2 oktober 2010

Nästan tusen kryss

TACK! Jag är djupt hedrad för det breda och starka stöd som många invånare i vår kommun och i vårt län visade mig i det kommunala och i riksdagsvalet! Det förpliktigar. Resultatet är mycket över mina förväntningar. Jag har bara varit brett synlig inom politiken och inom vår kommun sedan maj 2010. Att få ett så starkt personligt förtroende på så kort sikt tolkar jag som en tydlig signal om att jag förväntas bidra med mina breda näringslivserfarenheter och övriga erfarenheter för att lyfta Uppsala mot nya höjder. Inom ramen för det som är politiskt möjligt skall jag leverera.

Under de kommande fyra åren kommer jag som del av ledningen för Uppsala kommun att;

- Bidra till att alla våra barn och ungdomar får bästa möjliga start i sina liv
- Bidra till att utanförskapet minskar och att alla som kan kommer att bidra till samhällets positiva utveckling
- Bidra till att Uppsala snabbare blir en ledande näringslivskommun i Sverige och därigenom skapar fler utvecklande jobb, mer resurser till vår gemensamma välfärd och fler möjligheter för praktikplatser för våra unga påväg ut i arbetslivet.
- Bidra till en ökad konkurrens av skattefinansierade tjänster men att kravet på kvalitet alltid går före konkurrensutsättning.
- Bidra till att försvara och utveckla vår gröna och friska miljö. 
- Bidra till att hela vår kommun utvecklas positivt.
- Bidra till att kommunen kan växa med bostäder och fungerande infrastruktur som är miljösmart.
- Bidra till att våra invånare får bättre förutsättningar för en meningsfull och utvecklande fritid.
- Bidra till att våra kommunala tjänster och myndighetsutövningar blir effektivare och mer serviceinriktade.
- Bidra till att våra funktionshindrade får ett fortsatt bra stöd.
- Bidra till att våra äldre får bästa möjliga omsorg och vård.
- Bidra till att våra socialt utslagna får ett värdigt mottagande och ett bra stöd.
- Bidra till ett bra och utvecklande samarbete inom vår lokala Alliansregering
- Bidra till att stärka Centerpartiets förmåga att bidra till en positivare utveckling för Uppsala
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar