fredag 26 november 2010

Personligheter och Rödgrön upplösning

Idag träffade jag min klassföreståndare från gymnasietiden. Han hade en lika stor utstrålning och kraft som då. En fantastisk personlighet som gav många stärkt självförtroende, hopp och mycket kunskap. Tänk om alla lärare var som han! Då skulle Sverige och Uppsala utan problem fortsätta att vara ett samhälle i världsklass. Jag skrev om politiska entreprenörer nyligen. Göran (som han heter) var en lärar entreprenör. Med glimten i ögat, med tydligt ledarskap, med kreativa utbildningsformer lyfte han oss till oanade höjder. Än en gång TACK Göran för att du bidrog till att ge mig en bra start i livet!

De Rödgröna har nu definitivt kantrat på riskplanet. Det är bra för demokratin och för Sveriges fortsatta väg framåt. Nu kan Sossarna och MP frigöra sig från det kommunistiska oket och istället bidra till mer pragmatiska vägar framåt. I vart fall Sossarna kan göra det. MP har fortsatt en hel del att lära. Eftersom Göran fick mig på ännu bättre humör idag så bjuder jag MP på att de säkert kommer att bli regeringsdugliga inom trettio år. De är ju trots allt väldigt otränade och unga som parti. Ett mognadstecken kommer att vara att man inte behöver se dem med för märkliga mediautspel dag efter dag bara för att de ständigt vill synas. Miljön och klimatet är viktigt. Det är viktigt att balansera den insikten med en klok välståndspolitik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar