måndag 3 januari 2011

Beklagligt och forlat

Tyvarr tycks det som att min blogg skapar en massa problem hemma i Uppsala och Sverige just nu. Det ar beklagligt och alla skriverier och kommentarer lever nu sitt eget liv. Bland manga ar jag tydligen inte klok. Manga kanner sig krankta. Det ar absolut inte min avsikt att kranka nagon grupp eller enskilda personer. Min avsikt ar dock att reflektera och garna bidra till debatt runt viktiga samhallsfragor. Manga ganger ar dessa fragor svara och varje gang finns starka intressegrupper som inte haller med.


Jag startade min blogg for att den skall vara en chans for de som tror pa mig att fa en battre forstaelse for vem jag ar och vad jag tycker. Det ar mina personliga tankar och ideer som ibland har forankring i Centerpartiets ideologiska bas och overgripande partiprogram men ofta inte. Jag har skrivit over 360 blogginlagg sedan jag startade. Jag kan bara vadja till de som vill ha en levande debatt, de som tycker att det ar viktigt att man inte skall behova vara fodd in i ett parti for att kunna fa ledande positioner och som verkligen bryr sig om vad jag tycker att lasa fler av mina inlagg da jag hoppas det ger en battre bild av vem jag ar och vad jag tycker i ljuset av alla negativa skriverier kopplat till mig just nu.

Jag har alltid varit tydlig med att jag anser att alla manniskor har ett lika varde. Det ar for mig mycket trakigt att anklagas for att vara invandrarfientlig, fientligt installd till arbetslosa, till bidragstagare, till pensionarer och overviktiga personer. Det stammer absolut inte.

Avslutningsvis vill jag be om ursakt till dem som kanner sig pahoppade av tolkningar av mina inlagg. Jag har sjalv nu suttit och gatt igenom de flesta av mina inlagg. Jag kan konstatera att jag hittat nagra mindre lampliga skrivningar. Jag ber om ursakt for dessa och hoppas som min blogg sager att jag kan vinna mangas fortroende framover trots det som nu snurrar.

Stefan Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar