måndag 3 januari 2011

GRATTIS SYRRAN! och lite till

Jag hade tankt att uppvakta dig aven har under gardagen men det far bli idag istallet : )

Kara syster!

Tank vad jag vantade hemma!
pa att min underbara syster skulle komma hem, Emma.
Livet ar fullt av det som kranger.
Tank vad kul det ar med det som svanger.
Jag hoppas inte allt lognaktigt surr gor dig dyster.
Det tror jag inte, du ar ju min syster.
Mina tankar var och ar med dig.
Du ar en harlig och speciell tjej.

GRATTIS!!!

Google lanserar inom kort en laptop som kor pa deras egna operativsystem Chrome. Logiken ar framforallt att applikationer och data samlas distribuerat enligt Googles algoritmer pa natet. Det ar bra med konkurrens MEN Google ar redan allt for maktiga for att det skall vara sunt for en val fungerande konkurrens. Ett svenskt Linkopingsforetag, med istort sett samma ide som Chrome, har sannolikt blivit plump nu. Mojligen har Google bara tagit deras ide och byggt ett eget system i samma anda. Mojligen fick de en chans att salja iden till Google. Sannolikt fick de inte den chansen. Det ar beklagligt om den mycket positiva satsningen som dessa entreprenorer i Linkoping och riskbolag gjort/gor inte ger en bra avkastning pa en lysande ide. Jag hoppas att Linkopingsforetaget har en sa lysande egen ide att de kan konkurrera med Google och Microsoft. Om de har en affarside som ar valdigt annorlunda kan de bli ett nytt Google i framtiden. Da blir snart Linkoping norra Europas mest intressanta samhalle. Med hjalp av Android och Chrome kommer anvandarna av dessa system att inom mycket snar framtid vara bevakade i en skala som Orwells 1984 inte vagade forestalla sig. Det kommer inte finnas ett enda horn att gomma sig pa. Tank dig ocksa att Google nu samarbetar med Facebook. Facebook, Chrome och Android kombinerat innebar att anvandaren ar en vandrande produkt for Google att salja till hogstbjudande. Forstar du det(fragetecken). Piratpartiet ar ett lobbyparti med istort en fraga som de driver. Det AR en mycket viktig fraga och det ar viktigt att den tas pa ett storre allvar!!! Eller ar det en for jobbig fraga(fragetecken). Sjalvklart finns det en massa lobbyister som tycker att det inte ar ett problem......

P.S Kommer USA att lyckas teckna nya obligationer for att finansiera sitt enorma budgetunderskott under 2011(fragetecken ). Vad tror du kommer att handa om en upplaningsrunda misslyckas(fragetecken)..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar