måndag 3 januari 2011

Logn och skrattretande

Tack till alla som skickat en massa mejl den senaste tiden! De allra flesta mycket positiva till att vi maste ta ta i samhallets overviktsproblem battre!

Tack ocksa till media som lyft fram fragan om overvikt och i vart fall i liten skala dragit igang en halsodebatt. Den behovs! Jag vill framforallt tacka Aftonbladet som nu bevisat for mig att man inte skall tro det som star i tidningarna (tryckta eller pa natet)! utan man skall alltid vara valdigt kallkritisk. I Aftonbladets artikel om mina bloggkommentarer kopplat till samhallets overviktsproblem har dom ett inledande citat som inte ar mitt!! Jag undrar vems det ar. Det ar for mig helt klart att manga har asikter om mina kommentarer utan att lasa dem eller att de sjalva drar slutsatser som inte stammer. LAS MIN BLOGG OM DU VILL FORSTA VAD MINA INTRYCK OCH REFLEKTIONER ar om stort och smatt!

Det ar ynkligt att lasa vissa politikers inkompetenta kommentarer kopplat till ovanstande debatt. Jag sager bara LAS MIN BLOGG och lagg inte till egna tolkningar nar du/ni sager att jag sagt saker jag inte sagt! Det finns ju politiker som standigt verkar gilla att agna sig at fortal sa jag ar inte forvanad.

Det ar skrattretande att UNT tydligen sokt Uppsalas finansborgarrad i fragan och fragat om de haller med. Nu skrattar jag igen! Tack for skratten!!!! LAS MIN BLOGG!! Hur kan nagon Alliansbroder eller syster saga att de inte haller med om att overvikt ar ett samhallsproblem(fragetecken). Hur kan nagon Alliansbroder eller syster tycka att det ar fel att vi skall overvaga politiska vagar for att forsoka forbattra folkhalsan(fragetecken). Skarpning!!! Jag ar inte politiskt aktiv for att administrera. Jag ar politiskt aktiv for att forandra till det battre och for att jag anser att manga politiker ar fega och inte vagar ta i de stora och svara fragor som vi maste vaga debatera och hitta battre losningar pa. Det ar politikens uppgift. Det ar ocksa politikens uppgift att jobba mot ett hallbart samhalle. Ett hallbart samhalle handlar inte bara om miljo och klimat, som vissa tycks tro.

Det borjar bli dax att gynna den lokala affarsverksamheten med en ol eller tva. Inte sa halsosammt kanske men det ar nog hog skatt pa ol har ocksa. Viktigt att stotta ekonomin har. Dar jag ar har de faktiskt kannt av krisen i vast ordentligt 2009 och 2010! Deras 2011 kommer inte att bli roligare. Krisen finns kvar och vissa av oss forsoker bygga ett langsiktigt hallbart samhalle som kan ge valstand aven till vara barn och barnbarn. Ar du en en dem(fragetecken)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar