lördag 1 januari 2011

Underbart!

Ja, ja, ja. Visst finns det stunder i livet da det inte kanns sa bra. Men i det stora hela ar det underbart att leva, om du bara vagar leva den korta stund du ar har! Gor du det (fragetecken). Du kanske ar en av dem som tror att du kommer till ett paradis eller ett helvete. Lycka till. Sjalv valjer jag att gora det basta av min tid har och nu. Precis som Magnus Uggla, som rakar vara pa samma stalle som jag just nu, kan jag konstatera att Det ar var tid nu!! Det ar en underbar tid. Jag hoppas att du inser det. Framforallt du som har haft turen att fodas i Sverige under 40-talet och fram till 70-talet. Det ar inte sakert att det blir lika kul for dagens barn och unga att aldras i Sverige....... Redan idag vet vi att de maste jobba mycket langre an vad 40-talisterna gor och har gjort for att komma i narheten av samma levnadsstandard. Nu skiter vi i sa svara och avlagsna utmaningar. Det ar var tid nu!

Prova att ga ut och bara lyssna. prova och ga ut och bara kann! Oavsett om du ar i -12 grader eller i +27 sa ar det underbart. Bara du vagar att vara i nuet! Jag hoppas att Lars K snart har last pa ordentligt i de 70-ars presenter jag gav honom. Jag tror att jag lyckades igen med att ge honom nagot som verkligen ger annu mer mening till hans liv. Eftersom han sedan lange har mycket mer an vad han och hans barn kan konsumera under sina liv tror jag att han, som ar klok, kommer att komma narmare Sokrates slutsats att den som fyller livet med flest stunder av lycka vinner. Vi har alla olika former av stunder som ger oss stunder av lycka. Vilka ar dina(fragetecken). Var nagot av dina nyarsloften att gora mer av det som ger en chans till sadana stunder(fragetecken).

Ja, ja, ja. Nu blir det lite val positivt. Ar du medveten om att Asien under storre delen av mansklighetens historia har varit mycket mer overlagsna oss vasterlanningar(fragetecken). Ar du medveten om att Asiater tycker att det ar sjalvklart att tavla om att bli bland de basta och inte om att lata de samsta bestamma tempo och utmaningsgrad. Ar du medveten om att Asien hela tiden ligger flera timmar fora Europa, och annu fler timmar fore USA. Vad kan det innebara i den tid vi lever i nu(fragetecken). Det ar var tid nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar