fredag 25 februari 2011

Grattis!

Den med flest stunder av lycka vinner
Tiden går fort. Väldigt fort. Sokrates förde för länge sedan i bevis att man inte kan leva i konstant lycka. Vi kan bara försöka fylla våra liv med så många stunder av lycka som möjligt. Den som fyller sitt liv med flest stunder av lycka, hon vinner.

En av mina lyckligaste dagar
För arton år sedan, mitt i katastrofens Sverige och mitt i IBMs mörka stund, hade jag en av mina lyckligaste dagar i livet. De känslor som sköljde över mig när min son föddes går knappt att beskriva. Lyckan var total och lyckotårarna bara rann och rann nedför mina kinder. Min son var och är ett mirakel som jag har förmånen att vara pappa till!

Grattis!
Du förgyller min tillvaro och du bjuder mig på massor av stunder av lycka! Än en gång ett stort grattis på födelsedagen! Grattis till att din röst nu räknas i allmänna val och att du nu får bestämma allt själv (bortsett från att köpa alkohol och att adoptera barn.....). Fortsätt att vara den ambitiösa och omsorgsfulla person du är så kommer du att klara ditt självständiga liv galant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar