lördag 19 februari 2011

Nu räcker det!

Nu räcker det!
Nu tycker jag att det räcker med personliga påhopp från ett fåtal Centerpartister och från UNTs ledare! Jag tycker att ni nu har roat er tillräckligt på min bekostnad. Jag förstår att ni inte bryr er om mig men det finns andra runt omkring mig som också tvingas ta del av era lögner, ert förtal och er mobbing. Om inte det ni ägnar er av klassas som lögner, förtal och mobbing, då förstår jag inte vad som är det.



Angrepp på demokratin
Att ständigt inte acceptera medlemmarnas majoritetsbeslut, och att inte acceptera allmänna valresultat är oacceptabelt. Vår demokrati måste försvaras och det är beklagligt och det luktar illa om de låga och grova påhopp som några få Centerpartister och UNTs ledare ägnar sig åt. UNTs ledare har länge haft problem med mig. Jag har inga problem med det. Det är dock väldigt problematiskt när en s.k seriös tidning gör personangrepp som till i princip 100% bygger på felaktiga grunder. Sverige har sannerligen ändrats. Jag har pratat om den ändrade svenska självbilden i tidigare blogginlägg. Om så grova övertramp som dagens UNT ledare accepteras, då är Sverige snart en riktig "bananrepublik". UNT är en tidning som inte bara ställer sig över ett partis majoritetsbeslut, de ställer sig också över medborgarnas röster i allmänna val. Och de gör det på lögner, med förtal och på ett sätt som bara kan klassas som mobbing. Som sagt, varför är jag så farlig att man väljer att göra ett så stort klavertramp? http://www.unt.se/ledare/hanna-skadar-alliansen-1253589.aspx



Angrepp på olikheter
Är problemet att jag fått medlemmarnas och väljarnas stöd "för fort" i vissas ögon? Är problemet att jag kommer från näringslivet och har en annorlunda stil? Är problemet att jag har invandrarbakgrund? Är problemet att Centerpartiet hotar att ta röster från folkpartiet? Nu räcker det! Jag tycker aldrig att det är acceptabelt att mobba! Sluta upp med lögner, förtal och mobbing! Inte minst på UNTs ledarsida. Det är lämpligt att en s.k ledande tidning ser till att ha korrekta fakta när man går ut på hal is där skadan för en enskild medmänniska kan bli stor. Innehållet i dagens UNTledare, kopplade till min person, är helt felaktigt.

8 kommentarer:

  1. Att köpa sig röster och sedan kalla det demokrati är inte acceptabelt. Ditt förtroende är förbrukat. Gå.

    SvaraRadera
  2. Att skälla på andra för att du skriver "ogenomtänkta" saker på din hemsida, säger ALLT om dig. Jag skäms å Uppsalas vägnar att alliansen givits förtroende här i staden, men framför allt för att du sitter i denna allians. Lägg ner nu.

    SvaraRadera
  3. Stefan vill du föra centern "framåt med glädje eller bakåt med gnäll", som du själv uttryckt det?

    Befinner man sig i en djup grop som du gör, är enda vägen ut att sluta gräva!

    Gå....

    SvaraRadera
  4. Du verkar tydligen vara för korkad för att kunna ta till dig av kritiken. Först skriva en massa ogenomtänkta saker, sedan skrika högt som ett barn som inte får sin vilja fram, när kritiken kommer. Väx upp!

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att ni är eller blir engagerade i något parti så att ni på riktigt kan bidra till att vårt samhälle utvecklas i en bättre riktning. Det är alltid enkelt att stå vid sidan av planen och ha åsikter om matchen. Ibland tycks vissa även titta på en helt annan match än den som de pratar om.

    Som på alla andra nätets platser där man kan kommentera finns det gott om personer som tycker annorlunda, oavsett vad man tycker.

    SvaraRadera
  6. En gång i tiden var jag centerpartist själv, men jag känner inte ens igen det parti som bär samma namn som det jag röstade på då. Jag finns numera som i annat parti, nu som aktiv medlem. Kanske hittar jag tillbaka nån dag.

    Det som drev bort mig var falskheten som av nån anledning tycks accepteras i så stor utsträckning inom centern. Säg en sak, gör en annan. Motivera helt uppenbara oärligheter med att det sker för att främja en god sak. Lägg till "stureplanscentern" och parodin av forna Centerpartiet är komplett.

    Jag vill kontra din uppmaning till engagemang med en egen uppmaning - avsluta ditt eget. Engagemang är inget egensyfte utan det är en väg till uppnå faktiska, positiva mål. Ditt nettobidrag är negativt.

    Även om Stefan inte hörsammar detta hoppas jag att ni som läser detta inte ger upp att hålla (c) både ärligt och relevant, för det är verkligen på brant väg utför. Om orken tryter, lämna partiet och hitta ny hemvist, det finns många partier både i och utanför riksdagen som bättre förtjänar ert blod, svett och tårar.

    SvaraRadera
  7. Det glädjer mig att du, Erik,är politiskt engagerad. Många fler som orkar och vill bidra till en levande demokrati skulle göra vår demokrati mer vital och inte minst bidra till att den blir mer representativ.

    Det låter som att du borde ge Centerpartiet en ny chans. Då skulle du inte vara så dömande utifrån felaktiga grunder. Som medlem i partiet får du full insyn i allt vi gör och då kan du på bättre grunder skapa dig en bild av vad som är sant och vad som är negativ propaganda.

    SvaraRadera
  8. Stefan: Är inte en tidnings roll att ställa sig över partiers majoritetsbeslut och kritisera sådant de tycker är fel oavsett vad etablissemanget anser för stunden? Ifrågasätta och granska makten? Det du förespråkar är ju precis vad en bananrepublik står för. Att tidningar endast ska lyda politikerna och inte ha egna åsikter.
    Om du nu ska vara politiker så får du väl tåla att kritiker har åsikter om dig och inte gnälla om mobbing och annat. Offerrollen klär dig dåligt.

    Förhoppningsvis kan man förändra samhället på många olika sätt. Ett av de sämsta är att bli en maktfullkomlig, egocentrisk och gnällig politiker. Hur känns det förresten att sitta i ett parti vars partimedlemmar du insinuerar är rasistiska? Och kom inte dragande med att du blev felciterad eller att media missuppfattade dig. Den bortförklaringen går inte hur många gånger som helst.

    SvaraRadera