måndag 28 februari 2011

Smått och stort

Halvfullt eller halvtomt
Livet är underbart! Den korta stund som just jag får leva är fantastiskt kul och lärande. Livet är en gåva och ett smörgåsbord av möjligheter. Man kan välja att se livet som ett "halvfullt" glas eller ett "halvtomt" glas. Jag väljer att se livet ur ett "halvfullt" perspektiv. Jag tycker att det gör min korta stund på jorden positivare. Hur ser du på ditt liv?

I ett större perspektiv
Livet bjuder på både små och stora perspektiv. Nästan alltid kan det vara individuellt klokt att kopplat till små frågor också sätta in frågan i ett större perspektiv. Jag tror att dina egna individuella vägval kan bli klokare då. Inte minst tycker jag att det stora perspektivet ofta gör att man bättre kan uppskatta det man har och undvika att tro att "gräset är grönare" hos grannen. Vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar