torsdag 17 mars 2011

Allt har sin tid

En stund på jorden
Allt har sin tid. Inte minst livet självt. Vissa av oss får ett händelserikt och långt liv och andra får korta och rätt likformiga liv. Finns bra eller dåligt ur det perspektivet? Jag tror inte det. Det är upp till var och en att känna vad som är ett meningsfullt liv eller inte och tiden vi lever här är knappast mer intressant än vad vi fyller vår tid med. Vissa fyller sina liv med så mycket att ett relativt kort liv ändå blir en relativt rik stund på jorden. Ying/Yang rules.

Hedersamt
Efter några händelserika och myckt roliga år som ordförande för Företagarna i Uppsala är jag nu avlöst av Kajsa Lindner. Det var med en stor glädje jag kunde konstatera att Kajsa ville och fick förtroendet att leda verksamheten framåt. Under sin tid som vice ordförande har hon verkligen visat att hon klarar av att ta ansvar och att leverera bra resultat. Hon är dessutom en mycket sympatisk person. Eftersom uppdraget är helt ideellt och rätt krävande är jag särskilt imponerad över att hon vill tjäna medlemmarna och Uppsala på detta viktiga sätt.

Jag bugar och bockar för det hedersamma och viktiga uppdrag som jag fick utföra under min tid som ordförande. Tack till alla medlemmar i Företagarna Uppsala för ert förtroende och för ert aktiva stöd under mitt ledarskap! Uppsala och Sverige behöver många fler företagare och framförallt företagare och företag som vill och kan växa för att försvara och utveckla vårt välstånd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar