söndag 27 mars 2011

Sol, glädje och puls

Härliga storstäder
Vilken härlig resa! Barcelona är en underbar stad. Jag tycker att det endast finns ett fåtal städer i världen som kan bjuda på allt det härliga som Barcelona gör. Tillåt mig vara så tydlig så att jag nämner den enda ytterligare storstad i världen som bjuder på storstad och bra solsemester, Sydney. De hör båda till några av mina pärlor på jorden. Båda dessa städer bjuder på mycket bra väder, trevliga människor och storstadens puls blandat med några av världens trevligaste sandstränder.

Livets goda
Vi hade cirka 20 grader och sol varje dag. Vi promenerade massor, åt gott, drack gott och njöt av den nordspanska våren. Som på beställning grät Barcelona, för fullt, när vi lämnade staden. Nu känner jag mig utvilad och laddad igen. Det är härligt att kunna unna sig livets goda lite då och då. Det behövs för att reflektera bättre över livet och dess möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar