söndag 17 april 2011

Ungdomen

Oövervinnerligt och kvickt
Om jag tar mig friheten att generalisera är det något oövervinnerligt och kvickt hos ungdomar som är attraktivt. Visst finns även äldre människor som fortfarande är nyfikna, framåt och tävlingsinriktade. Min morfar och Ingemar Stenmark är två härliga exempel. Många tappar ungdomens energi allt för fort. Kan det möjligen bero på att så många snabbt hamnar i en vardaglig "lunk" som bedövar? Vad tror du att det beror på? Du kanske inte håller med?

Centerstudenter rockar
Vilket trevligt möte med Centerstudenter jag hade på Upplands nation. Det känns som att Centerpartiet nu har möjligheten att bli en politisk kraft att räkna med även inom kårpolitiken. David lämnade som ordförande och har gjort ett mycket bra grundarbete. Mikael, ny ordförande, tror jag kommer att vara utmärkt i sin roll och jag känner på mig att han ordentligt kommer att bidra till att Centerstudenter nu lyfter ordentligt. De som var med på middagen måste få "blodad tand". Inte minst av alla tal och sånger som Rickard bjöd på. Hanna bjöd på en och annan mycket liberal tanke, som vanligt. Hanna spottade också i glaset och det var positivt. Hon visade att man kan ha roligt utan sprit. Jag gillade också inramningen där middagen intogs i mycket stilig klädsel som efter middagen snabbt byttes ut till hippieklädsel med hen hög kreativitetsnivå på tatueringar och andra stylingupplägg. Centerstudenter! Tack för en trevlig och givande kväll tillsammans! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar