lördag 21 maj 2011

Vänd inga fler blad kungen!

Stäng boken
Vår monark har det lite jobbigt igen. Om jag var rådgivare till kungen skulle  jag uppmana honom att lämna spåret att ständigt byta blad. Mitt råd skulle vara att helt stänga boken. Det är hög tid att svenska folket får veta att kungen är som oss andra. I goda vänners sällskap blir det gärna något glas för mycket ibland. Ibland bjuder livet på situationer som inkluderar besök på någon klubb där shower går ut på att få kunder att dricka så mycket som möjligt för massor av pengar. Det kostar att ligga på topp. Stäng boken kungen! Tala om allt som upplevs som snaskigt så kan du och din familj gå vidare i livet. På köpet slipper jag se alla dessa löpsedlar och artiklar som inte ger mig något alls. Stäng boken, gå vidare och ät vegetariskt i sommar. Tror du att kungen är som oss andra (om du bortser från att han får appanage och fötts in i galamiddagar och bandklippande)?

Vårbalen
Vårbalen blev lika rolig som vanligt. Bra amatörunderhållning, god mat och mycket dans. Jag tycker att det är så vackert med alla frackar och framförallt kvinnornas alla varianter av långklänningar. Natten blev väldigt sen, som vanligt...... På vägen hem mötte jag massor av välklädda kvinnor och män med leenden på läpparna. Möjligen var vi alla lite för lättklädda då kylan ändå kändes i kroppen under min lilla väg hemåt. Hade kvällen bjudit på någon reflektion? Jag väljer att ta upp två. Få satt och tittade i sina kraffulla mobiler eller paddar. Det var därför precis som förr. Mycket sång, mycket dricka och mycket dans. Det är sig likt. Den enda stora förändringen var att en överväldigande del av balkvinnorna hade låga skor! Jag förstår att de är bekvämare att dansa med MEN om kvinnor från andra delar av världen hade sett det hade de förfasats. Till en balklänning är det trots allt vackert och "rätt" med högklackat...... Möjligen börjar min ålder ta ut sin rätt......... Vad tycker du, är det högklackat som gäller till långklänning?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar