tisdag 5 juli 2011

RR = Relationerna som Räknas

Vad är livet om inte en fantastisk chans att träffa och lära känna andra människor? Även bra filmer, böcker och teaterföreställningar är konstgjorda möten med andra där vi ges chansen att känna och lära varandra. Möten med människor är livets skattkammare. Jag tror mig minnas att Kaj Pollack t o m gick så långt att även möten med hemska människor är lärorikt och de ger oss möjligheten att förstå hur underbara andra människor är i jämförelse. Själv är jag glad och tacksam över alla mina möten med olika människor med olika förutsättningar runt om i hela världen. Tack vare det har jag lyckats hitta en hel del fantastiska vänner genom åren. Sommaren startade med en nära väns 50 års kalas och mitt vänskapsfrossande fortsätter. Tänk vad de som inte har vänner från olika kulturer och sociala grupper missar! Har du vänner från olika kulturer och sociala grupper?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar