lördag 13 augusti 2011

Sommarpratare

Låg kvalitet på sommarvärdarnas program 2011
Av och till under många år har jag lyssnat på P1 och dess sommarvärdar. Många gånger har det varit intressanta program där människor som gjort något extra av sina liv fått chansen att dela med sig av det de valt att göra program av. Tänkt vilken chans att under en och en halv timme få framföra i princip vad du vill rak ut till väldigt många lyssnare i vårt lilla land. Det är ingen dålig chans för de utvalda att försöka beröra och berika andra utifrån dina egna tankar och erfarenheter. I år måste jag säga att av de jag lyssnat på var den endast dagens Cecilia Udéen och tidigare Diisa Demirbag-Sten som varit givande. Med 2011 som referensram skulle jag säga "lägg ner programmet". Flera av de jag lyssnat på har helt saknat känsla för att programmets innehåll gärna skall vara givande för andra och att tunga tankar och erfarenheter med fördel kan varvas med ljusa erfarenheter. Det är ju trots allt sommar och semester för många av de som lyssnar. Möjligen är det ytterligare ett exempel på hur negativt självcentrerat mycket blivit i vår tid. Det är tid för en förändring. Jag ser fram mot fler sommarvärdar som bjuder på en betydligt högre kvalitet under den tid de får chansen att till bra arvode nå dig och mig via etern. Om kvaliteten inte blir bättre upprepar jag mitt budskap, LÄGG NER! Vad tycker du om årets sommarvärdars program?

P.S Diisas program var också värt att lyssna på om du delar synen att svensk invandringspolitik är rätt misslyckad........... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar