måndag 26 september 2011

Bla bla bla bla bla

Girl power
Vad skall jag säga? Jag börjar med att konstatera att jag tycker att det var härligt att vakna upp och få tillbringa min första dryga timme för dagen med min dotter. Det är en liten "Annie varning" på henne. Alltid glad, lyssnande men också väldigt bestämd och drivande. Hon är bara något yngre än Annie, snart 3.

Ungdomligare mötesteknik
Vad skall jag säga nu? Jo, att det är frustrerande att lyssna till oändliga debatter där argumenten bara går runt och runt och runt. Centerpartiets stämmodebatter var i det stora hela väldigt intressanta. Inte minst för att tiderna men fick till sitt förfogande för att göra inlägg var väldigt begränsade. Kommunfullmäktige i Uppsala är oftast inte i närheten av den höjd vi hade i debatten i Åre. Varför är det så? Självklart, som i Åre, har du vissa som skall upp och prata bara för att visa upp sig. Andra har något värdefullt att säga. Å så finns de som jag tror har något intressant att säga men ingen förstår vad de menar. Jag tror att den största skillnaden mellan debatterna i Åre och i Kommunfullmäktige (KF) är att på stämman kunde vem som helst begära streck i debatten. Kortare inlägg och möjligheten att sätta streck i debatten borde införas även i Uppsala. Då skulle debatterna blir mer kärnfulla och mötena kortare. Vad väntar vi på? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar