fredag 30 september 2011

Närproducerat

Hobbies
Igår hade jag förmånen att besöka en lägenhet som den före detta ordföranden för ÅAC köpt för att ha en plats för sin miniatyrtågbana. Det var ett imponerande bygge! Under tågkörningsdemonstrationen slog det mig vad kul det måste vara att ha en så passionerad hobby som han har. Inte minst var det fantastiskt att höra alla logistikutmaningar som följt honom i alla hans flyttlass genom åren. Jag kanske måste börja med någon liknande hobby : )

Närproeucerad mat
Efter champagne och tågdemo åkte vi till restaurangen Lux. En fantastisk gourmetupplevelse följde. Restaurangen har en stjärna i guiden och strävar efter att få två. Förrätt med pilgrimsmusslor, huvudrätt med lam och en massa andra mindre rätter i kombination med underbara viner bjöd på en smakupplevelse som det var länge sedan senast. Bl a fick jag prova svensk bläckfisk. Jag visste inte att vi hade bläckfisk i våra vatten. All mat var närproducerad. Jag kan utan tvekan konstatera att Uppland kan erbjuda ett fantastiskt materbjudande! Matlandet Sverige har en enorm potential! Äter du närproducerat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar