söndag 13 november 2011

Ljus i mörker

Kul
"Tänd ett ljus och låt det brinna! Låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu, men det blir ljusare igen. Tänd ett ljus för allt du tror på......" I går bjöd vi in till höstfest med temat "ljus i mörkret". Festen hade en större men ändå mycket begränsad gästlista där de bjudna alla representerade någon dimension av mitt liv.

Alla som var med möttes av ljus i mörker, en fördrink ute i paviljongen, varmrätt, efterrätt och nattamat. Det fanns även gott om dricka av många sorter. Stämningen var hög. Jag fick dansa. Som tur var rökte jag inte någon cigarr vilket gjorde att jag inte mår så dåligt idag. Sömnbrist gör dock dagen lite utmanande eftersom den innehåller farsdag firanden av olika slag. Bl a träning tillsammans med min son på Friskis som bjuder pappor på fritt inträde. Alla gäster tycktes ha en trevlig kväll som inte slutade förrän en stund efter 03. Förutom mat, dryck och dans bjöd kvällen på tipspromenad och mycket sång. Bl a ett sångförsök av mig där jag försökte sjunga Heidenstams "Sverige". Efter mitt framförande spelades samma sång upp med Jussi Björling....... Jag var en aning sämre........ Det är kul att träffa vänner och att festa! Särskilt när man får dansa lite också : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar