måndag 21 november 2011

Morgonstunden

Snabbt upp
Hur ser din morgon ut? Vaknar du av att klockan ringer och sedan ligger du så länge du kan och drar dig från att gå upp? Eller hoppar du direkt upp ur sängen och ser fram mot en ny spännande och utvecklande dag? Det sägs att just inställningen när man vaknar har en rätt stor betydelse för hur en dag utvecklas. Så är det nog. Själv tycker jag att det är rätt segt att gå upp under denna tid på året. I synnerhet när det är så grått och tråkigt som vädret varit ett tag. Jag ligger gärna kvar några extra minuter i värmen och skuttar inte upp ur sängen och ner för trappan till köket för en härlig frukost. En morgonreflektion jag gjort är att det alltid är skönare att ligga kvar i sängen när man måste gå upp. När jag får/kan ligga kvar och dra mig så är det oftast inte lika skönt.... Varför är det så? Snart vänder det och ljuset börjar åter ta mer del av våra dygn. Jag ser fram mot vändpunkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar