onsdag 16 november 2011

Mörker

Energipåfyllning
Mörkret i kombination med väldigt mycket jobb gör att jag känner mig rätt trött. Det är ingen känsla jag gillar. De senaste veckorna har jag också gjort felaktiga prioriteringar när jag valt arbete istället för några få timmars träning. Tänk att det ibland skall vara så svårt att göra det som är rätt även när man vet att det är okloka beslut...... Som jag sagt tidigare är vi inte så rationella som ekonomisk teori tar som utgångspunkt. Hur fyller man då på med mer energi? Det varierar självklart beroende av vem man är och vad man gillar. För mig var t ex helgens festande viktiga energipåfyllare även om det också kostade sömn. Möten med positiva och djupa människor tycker jag också ger energi. Det som inte ger energi och som tyvärr är en stor del av tillvaron som politiker är att lyssna på alla klagomål och gnäll. Jag tar alla medborgares åsikter på fullt allvar men det är en överväldigande del som är negativa. Då är det inte nog med att man skall följa upp om det är en "sanning" som jag delar när jag sätter mig in i frågan utan om det stämmer så skall man självklart jobba för en förändring till det bättre. Tycker du att du får tillräckligt med positiv energi varje dag? Vad kan du göra för att få mer? En ytterligare energibov tycker jag är tidningarna. I tidningarna får negativa nyheter och gnäll ett mycket stort utrymme. Idag var det särskilt frustrerande att "mellan raderna" läsa flera artiklar där det enskilda ansvaret tycks obefintligt utan det är alltid ett kollektivs ansvar (Staten,Kommunen, företaget etc...)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar