tisdag 20 december 2011

Ursäkternas år

Som man bäddar får man ligga
I SvD kan man läsa att de verkar luta åt att utse 2011 till ursäkternas år. Bl a tar de upp Kungen och Juholt som exempel på personer som på många och olika sätt fått ursäkta sig. Jag håller inte med SvD. Jag tycker att 2011 verkar bli året då den nuvarande EMU idén sprack. Det är stort. Väldigt stort och kommer att leda till stora förändringar framöver i vårt kära Europa. För sakens skull vill jag inte att du skall tro att jag inte delar SvDs åsikt för att de inte tagit med mig som ett av exemplen på ursäktande män. Jag förstår ju självklart att jag inte platsar bland så skarpa personer som dem. Dessutom bad jag heller inte om ursäkt för att jag lyfte upp ett viktigt problem utan jag bad om och om och om om ursäkt för att jag bjudit på möjligheten att grovt misstolka mina blogginlägg om vårt samhällsproblem med övervikt och fetma. 

En och annan journalist har kontaktat mig i dagarna och undrat var jag skall sätta mig och blogga över julen 2011. I dagens övervakningssamhälle kan jag inte låta bli att fundera på om de har kameror som bevakar mig hela tiden. Då skulle de veta att jag både står och sitter när jag bloggar. Var jag kommer att vara är självklart hemligt. Jag behöver dock inspiration om viktiga ämnen att skriva om. Har du några bra idéer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar