lördag 18 februari 2012

Vilken skit

Melodifestivalen
Börjar vi närma oss slutet av melodifestivalens framgångssaga i vårt lilla land? Det är inte otänkbart i en tid där det inte längre verkar som att det handlar om just melodier. Hur kan Ranelids bidrag anses vara en melodi? Jag tycker att Ranelids bidrag visar att vi lever i en tid där innehåll tyvärr inte är viktigast utan kändisskap. Jag tycker att kvinnorna som sjunger gör det bra men inramningen med Ranelid är bara billigt kändiskotteri som säkert kommer att bära allt för mycket. Om du frågar mig så tycker jag att Roger Pontare borde väljas redan nu som vinnare av Melodifestivalen 2012 och det med bidraget "När vindarna viskar mitt namn". Det är en underbar sång och en slagermelodi som dessutom får mitt blod att koka och mitt hjärta att insämma, jag är beredd att göra mycket för mitt land. Är du? Är det viktigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar