söndag 11 mars 2012

Okunnigt om trafikpolitik

Ständig propaganda
Det tycks som att politik till stor del är att fara med osanning och att oppositionen ständigt skall ge sken av att de har en bättre politik än de som regerar. Till att börja med är det viktigt att alltid komma ihåg att en opposition alltid kan lova en massa utan att behöva stå till svars för det. Jag kan garantera att det finns oppositionspartier som inte skäms över att göra ofinansierade utspel. Det är alltid lätt att lova en massa om man inte skall betala för det. Oppositionen bestämmer inget! Så är det.

Trafikpolitik
Att det finns mycket att önska kopplat till oppositionen är kanske inte så konstigt. Att det dessutom finns reportrar som skall bevaka kommunens politik som inte känner till den politik som makten idag drive är beklagligt. Det kanske inte är uttryck för något annat än att personen i fråga inte är opartisk. Kan det vara så....? För dem som varit kloka och valt Centerpartiet och övriga Alliansen att leda Uppsala vill jag bara ge följande små beskrivningar av vad vi genomfört och genomför inom trafikområdet;

- Infört flera stomlinjer kopplade till kollektivtrafiken och bl a därför har kollektivtrafikresandet ökat år för år med cirka 7% de senaste åren.
- Infört en 30 km/h zon i centrala Uppsala
- Inför Miljözon i centrala Uppsala
- Infört dubbdäcksförbud på delar av Kungsgatan för att bekämpa luftkvalitetsproblemen i city
- Utökat områden med boendeparkering
- Tar fram en parkeringsstrategi och plan under 2012 (aldrig funnits tidigare)
- Tar fram en cykelstrategi och plan under 2012 (aldrig funnits tidigare)
- Testar gångfarts zon på Dragarbrunnsgatan under 2012

Det är Alliansen som genomfört ovanstående under de senaste åren. Inte någon annan. I city är gående och kollektivtrafik prioriterade. Vi ser bilen som ett mycket värdefullt och viktigt transportslag men tillsammans med City i samverkan försöker vi skapa ett innerstadsrum som skall vara mycket attraktivare än tidigare och då måste vi begränsa trafiken utan att stoppa attraktionskraften att besköka vår innerstad.

Dryga straff!
Hade jag levt i t ex Japan hade PTS (Post och Telestyrelsen) gett ComHem dryga böter nu!! Det är helt sjukt dåligt av det företaget att sedan i fredags inte kunna fåigång Internet till den fastighet där jag bor! Två dygn!!!! Och då har jag en tjänst som inkluderar telefon. Tänk om det hade varit den enda linan till omvärlden!!!!! ComHem är värdelösa!!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Det är verkligen tråkigt att du upplever problem med tjänsten. Då vi inte har några kunduppgifter är det svårt att svara på vad det är som har hänt i ditt fall. Självklart försöker vi att åtgärda fel så snart som möjligt.

    Kontakta oss gärna på Facebook, www.facebook.com/ComHemAB, eller på Twitter, www.twitter.com/ComHemAB, om du föredrar det framför telefon så får vi se över detta.

    Vänliga hälsningar
    Johan Wester
    Kundservice

    SvaraRadera
  2. Intressant att ni svarar här. ComHem lägger uppenbarligen mycket tid på att försöka hantera den offentliga bilden av verksamheten. Jag uppskattar mer om servicegraden förbättras avsevärt. Nu har jag fått chansen att någon servicetekniker skall komma hem till mig och försöka lösa felet. Alternativa tiderna för besöket VAR MYCET BEGRÄNSADE och jag tvingas vara hemma och vänta under 2 1/2 för att teknikern kan dyka upp inom det spannet. Om hen dyker upp och jag inte är där får jag betala 500kr i straff....... I mitten av nästa vecka lyckades vi hitta denna tid då både jag och min hustru är rätt ansträngda personer. I mitten av nästa vecka har vi varit utan Internetanslutning i 1 1/2 vecka!!! Eftersom min hemtelefon är kopplad till abonnemanget utgör er oförmåga att serva mig en samhällsfara. Vilket anser ni vara ert ansvar om min morfar, 90 år, är på ensamt besök hemma hos mig och akut skulle behöva ringa till 112? Om han skulle få väldigt sämre hälsa pga att han inte snabbt kan påkalla hjälp, hur mycket ersätter ni honom för det?

    SvaraRadera