tisdag 5 juni 2012

Kära son

Grattis till studenten!

Tänk vad tiden går fort. Det känns nästan som igår när min son, Fredrik, föddes. Idag tar han studenten! Vädret har varit riktigt dåligt de senaste dagarna men idag lyser åter solen och det är inte iskallt : ). Jag är en mycket stolt pappa. Väldigt bra betyg. Särskilda utmärkelser. Nu börjar vuxenlivet på riktigt för honom. En ny rolig tid börjar även om den inte är lika lätt som förr. När jag gick ut gymnasiet gjorde de flesta killarna lumpen. Bortsett från lumpen var det endast drygt 20% av mina gymnasiekamrater som tog en akademisk examen. På den tiden var det fortfarande möjligt att få jobb direkt efter gymnasiet. Alla fick jobb eller studerade vidare. Idag skall jag fira ordentligt med min son. Fredrik, jag älskar dig och är väldigt glad över att just du blev en del av mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar