lördag 14 juli 2012

Vädret

Stor fråga i Sverige Utan tvekan är samtal om vädret centralt i Sverige. Det är inte så konstigt eftersom vi lever med fyra större årstider och ett väder som är mycket oberäkneligt. Enligt svensk media är 2012 hittills en av de regnigaste på mycket länge. Jag har inte kunnat undvika alla negativa reportage och väderprognoser. Ur mitt subjektiva perspektiv undrar jag dock om det är media som åter har nyhetstorka och därför beskriver sommaren som obarmhärtigt regnig..... Hittills har min sommar endast inkluderat fyra regniga dagar i Uppsala. I övrigt har det varit soligt eller växlande molnighet i Uppsala, i Stockholm, i Visby, i Lund och utanför Sandviken. Just nu sitter jag och tittar ut över havet, himlen är klarblå, en mild vind får vår vackra svenska flagga att följa vindens vägar, en svanfamilj inkluderande sex fula ankungar "simmar" förbi och en motorbåt som snabbt kör genom viken är vad jag ser. Fiskmåsarnas "sång" är det jag hör förutom vindens brus i buskar och träd. Svensk sommar är underbar. Jag måste nog smörja in mig med lite solkräm. Snart vaknar dottern. Vilket vackert och vattenrikt land vi har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar