torsdag 16 augusti 2012

Bara 10a

Platsers rikedom
Rikedom är som jag ofta skrivit om inte en given väg till ett lyckligare liv. Det som dock är helt klart är att rika platser skapar också rikast möjligheter för sina invånare. Allt rankas i dagens värld. Så även hur rika grupper av människor, kommuner, är. Uppsala kommer först på 10e plats! Jag tycker att vi minst skall ligga bland topp 5! Jag tänker ta reda på varför vi inte ligger bättre till. Kan det vara för att tidigare politiska ledarskap på grund av dålig ekonomisk hushållning tvingades sälja ut Uppsala Energi? Kul att jag fått ytterligare mätbara målsättningar att jobba mot. Jag tycker att det mesta blir roligare om man har några tydliga övergripande målsättningar med sina ansträngningar. Topp 5! Tycker du att det finns för många kommuner i Sverige? Tydligen är väldigt många kommuner konkursmässiga.
http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/sveriges-fattigaste-kommuner-3207

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar