onsdag 29 augusti 2012

Tungt

"When the going gets tough the tough gets going"
Det är tungt för Centerpartiet och Europa just nu. Livet har sina ljusa och sina mörka perioder. Både Europa och Centerpartiet överlever sannolikt men det är mycket mörka moln som måste hanteras. Det är dock ingen lätt sak att fixa de sjuka patienterna. Om man bryr sig om att det skall gå bra krävs massor av hårt och fokuserat arbete.  Frågan är om de som måste orka jobba massor orkar. Frågan är också om det politiskt tröga orkar röra sig tillräckligt fort i en riktning som vänder den negativa trenden. Vad tror du?
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/ledande-euroekonomer-en-humanitar-kris-ar-att-vanta_7371442.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]
Jag tror att det blir jobbigare innan det blir bättre. Därefter tror jag det blir riktigt roligt igen. Frågan är om man lever då?

3 kommentarer:

  1. Carl-Henrik söderlind29 augusti 2012 kl. 15:09

    Jag tror som Sefan att det kommer att krävas mycket hårt arbete för att reparera det som inte är bra. Det jag upplever är att detta hårda arbete måste göras lokalt, regionalt och givetvis globalt. Det finns inga genvägar.
    Givetvis orkar inte en liten grupp hur länge som helst, jag själv har i många år tänkt att "någon" måste göra något.
    I våras insåg jag att någon det är jag. Således har jag avsagt mig lite styrelseuppdrag och utredningsarbete för att ansluta mig till en grupp som måste jobba hårt. Jag tänker jobba hårt via Centern, jag vill påverka och förändra.
    Hoppas att det finns flera som känner likadant

    SvaraRadera
  2. Hej Carl-Henrik! Klokt att du väljer att prioritera. Även jag hoppas att det finns fler som känner likadant. Om inte fler hjälps åt för att det gemensamma skall bli bättre, och i nuläget, inte falla samman, så blir det för tungt för dem som drar. Centerpartiet är en intressant plattform för dem som vill få vara med att påverka på riktigt. Dels för att det är en del av hela kulturen inom partiet men också då krisen öppnar upp för mycket nytänkande och djärva vägval som kan bidra till positiva och hållbara politiska förslag som kan bäras av ett samlat parti.
    Stefan

    SvaraRadera
  3. Vill även hålla med dig om att den som vill lyckas måste klara av att engagera och göra lokalt, regionalt och globalt.

    SvaraRadera