söndag 9 september 2012

Genetiskt

Dans förlänger livet
Många människor samlar på olika saker. Jag samlar på en sak och det är att öppna dansgolvet på alla dansställen jag besöker första gången. Sedan jag började räkna 1988 har det blivit ett hundra nittiotre "öppningar" runt om i världen. Ibland flera platser på en kväll. Jag älskar att dansa.

Idag följde jag min dotter till hennes första danslektion. Hon var inte riktigt nöjd då vi fick leka en hel del istället för att dansa. Vi lekte allt möjligt bl a orm, katt, fågel och groda.... Kärleken till dansen tycks genetisk. Hon älskar att dansa och är redan imponerande duktig. Även hennes bror gillar att dansa och kan som jag tillbringa timmar på dansgolvet. Tack till den/de som kom på att vi människor kan dansa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar