lördag 15 december 2012

Det svåraste

Tala i egen sak
Med jämna mellanrum intervjuas Förre statsministern Göran Persson. Vet inte riktigt varför. Han tycks av vissa ha gjort ett bra jobb för Sverige. Eller är det bara för att han inte drar sig för att tycka till? Vad tror du? Han säger att "inget är svårare än politik". Självklart tycker han det eftersom han själv ägnat stor del av sitt liv åt det. Om man med det menar konsten att lyckas genomföra det som är nödvändigt samtidigt som man demokratiskt överlever, då håller jag med. Tyvärr verkar det inte vara att göra rätt som vägleder många politiker utan att bli vald. Är jag naiv? Säkert. För mig är inte politik en popularitetstävlan utan ett viktigt uppdrag för att skapa största möjliga förutsättningar för ett fortsatt välstånd. Att Persson ändrat attityd till riskkapitalister förvånar mig inte. Han gillar pengar och kan dö rikare genom att få konsultuppdrag även från dem. I tider som nu kanske en jordnära föredetta politiker som Torbjörn Fälldin kan vägleda klokare än de flesta.
http://www.di.se/artiklar/2012/12/15/goran-persson-jag-blandade-ihop/

Mina tankar till föräldrar, syskon och andra berörda
Tragiskt med ännu en galning som skjutit ihjäl en massa barn och vuxna i USA. Vapen är för lätt tillgängliga i USA. Jag är glad att vi hittills sluppit liknande i Sverige. Djupt beklagligt och mina tankar går till alla sårade och till alla som nu sörjer sina förlorade nära och kära.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15936640.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar