tisdag 25 december 2012

Naivt

Svart att bygga hallbara dokument
Nu har jag roat mig med att for tredje gangen lasa igenom idegruppens forslag till nytt ideprogram for C. Det gladjer mig att mina frihetliga rattigheter att tycka vad jag vill ar viktiga delar av forslaget. Min och andras frihet ar viktig sa lange som inte mina onskemal skadar nagon annan. Men om jag inte tycker att dokumentet i sin nuvarande form ar hallbart, ar jag fri att tycka det da sannolikt nagon i gruppen som lagt fram forslaget blir ledsen? Ar att skada nagon endast i fysiska perspektiv eller inkluderas psykiska? Ar det da mojligt att tycka nàgot alls da sannolikt manga konservativa inte alls gillar flera av de forslag som laggs fram och sannolikt mar psykiskt daligt av att tanken att leva i ett sadant samhalle.....Som vanligt talas det i politiska dokument om rattigheter. Det tycker jag ar viktigt men om man vill bygga ett hallbart samhalle maste man ocksa vaga tala om skyldigheter. Det finns mycket intressant i forslaget men jag ser framfor mig stora forándringar nar stamman till sist sager sitt. B l a saknar jag ett tidsendligt forhallande till att vi lamnat industrisamhallet och gàtt in i informations och t´janstesamhallet! Kul med livfull debatt..... Onskar dig en god fortsattning pa julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar