söndag 9 december 2012

Skrota Skolverket!

Misslyckande och översitteri
Vad kan man säga om Skolverket och dess verksamhet? Mycket men bland det även att de Ägnar sig åt översitteri och misslyckade riktlinjer. En positiv konsekvens av verkets bristande kvalitet är att jag får mer energi att kämpa för föbättringar och mot orättvisor. Särskilt mot statliga övergrepp som när Skolverket i sina publikationer sprider lögner om enskilda medborgare. Ett exempel på misslyckande är påfundet att t ex Adventsfiranden eller skolavslutningar i kyrkor är ok bara ingen kyrklig sprider några religiösa budskap...... Är inte julens kärleksbudskap utifrån olika bibelperspektiv ok? Är det inte en väldigt fin del av vår svenska kultur? Pinsamt! Gör om och gör rätt! Vad tycker du?
http://www.skolverket.se/lagar-och-regler

Som skattebetalare tycker jag att Skolverket och Skolinspektionen med fördel kan slås ihop. Det blir en bättre verksamhet och många administrativa tjänster kan sparas in. Bl à slipper vi en generaldirektör. Generaldirektörer har ännu förmånligare villkor när de får lämna sina uppdrag än politiker men det är värt att genomföra alla rationaliseringar som är möjliga. Trots allt kan de inte göra av med mer pengar om de inte bestämmer över något. Vad väntar vi på? Då kanske skolans verksamhet börjar fungera lite bättre som en biprodukt också...... Om du kan förklara varför dessa två verk inte kan slås samman så får du gärna förklara det för mig! Tills jag får en acceptabel förklaring tycker jag att Skolverket skall skrotas.
http://www.skolinspektionen.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar