lördag 26 januari 2013

Var är vi påväg?

Visioner med tydliga delmål
Var är Sverige påväg? Var kan jag hitta en intressant framtidsbild som regeringen målar upp och som också beskriver ett antal delmål för att vi skall nå dit? Jag hoppas att någon kan hjälpa mig att hitta den för den finns väl? Jag delar UNTs ledare som konkluderar "Väljarna förväntar sig ju mer än ett politiskt program. De vill ha partiledare som med sitt engagemang kan gjuta liv i visionerna. Där är inte Stefan Löfven än. Det är hans smala lycka att Fredrik Reinfeldt i dagsläget inte heller är där." Vår mänskliga historia är full av exempel på ledare som lyckas personifiera en vision och programmen för att nå dit. Nästan alltid har ledare som lyckas kombinera visionen med en tydlig/konkret och trovärdig handlingsplan lyckats få ett starkt folkligt stöd. Känner du att du vet var vi (Sverige) är påväg eller vart regeringen tycker sig föra oss?
http://www.unt.se/ledare/valjarna-vill-ha-politiker-2239729.aspx

Dax att flytta till San Francisco?
För flera år sedan fick jag förfrågan om att ta ett uppdrag med basen i SF. Jag valde andra vägval i livet. SF är en mycket vacker, utmanande och utvecklande plats. Jag förstår att stora delar av världens framgångsrika kreativitet skapas i denna del av Kalifornien. Nu erbjuder de dessutom ännu bättre förutsättningar för Jazz upplevelser. Ett Jazztempel är nu invigt!
http://artsbeat.blogs.nytimes.com/2013/01/24/sfjazz-center-opens-as-temple-of-jazz-in-california/?hp

Skidåkning är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar