måndag 18 november 2013

Mustasch & ny karriär

Prostata och testikelcancer
Vår sjukvård blir allt bättre på att bota oss när vi drabbas av olika sjukdomar. Redan idag, innan en åldringspuckel väntar, betalar vi mer än någonsin för vår sjukvård. Att vi kan bota allt fler och ge många väldigt bra omsorg i svåra stunder är positivt. Samtidigt är våra pengar begränsade och vi tvingas hela tiden prioritera mellan många önskemål inom bl a skolan, omsorgen, vården, infrastruktur, kollektivtrafik, idrott och kultur.

Vi behöver, och många av oss vill, bidra till ännu bättre anslag till cancerforskningen.
Just nu deltar jag i Movemberkampanjen för mer pengar till forskning runt prostata och testikelcancer. Ett mycket bra initiativ där många män hjälper till att marknadsföra önskemålet om mer privata bidrag till forskningen genom att odla mustasch. Syftet med kampanjen är viktigt samtidigt måste jag tyvärr konstatera att jag inte trivs med mustasch och jag ser mycket fram mot sista november då jag kan raka av mig min allt mer besvärande överläppsskapelse.
http://se.movember.com

Trovärdighet
I samband med den globala finansiella härdsmältan 2008 drabbades många väldigt negativt. Inte minst jag själv drabbades av en total torka på pengar till nya företagsprojekt. USAs dåvarande finansminister var arkitekten bakom räddningsprogrammet som av många ansågs vara orimligt snällt mot de finansmän och bolag som kraftigt bidragit till att krisen uppstod. Att Timothy Geithner, dåvarande finansminister, nu blir VD för riskkapitalbolaget Warburg pincus känns olustigt. Vi fortsätter onekligen att ha mycket osundhet runt finansmarknaden ur ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv. Vad tycker du om detta?
http://www.di.se/artiklar/2013/11/16/geithner-blir-riskkapitalist/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar