torsdag 31 juli 2014

Nu

När är bästa tid att leva?
Igår tittade jag på lite fotografier från förr. Jag kan konstatera att jag blivit äldre. Särskilt när jag tittade på bilder från min grundtjänstgöring i det militära och från min sons första år. Självklart har jag blivit mycket kunnigare och erfarnare sedan dess och priset för det är mindre hår, lite gråa hårstrån och några extra kilon. Ja tiden sätter sina spår. Min morfar har vid några av våra samtal konstaterat att det framförallt är i spegeln som man påminns om att man har förmånen att åldras. I spegeln förstår man att man inte längre är 25 som man fortfarande kan känna sig även om man fyllt över 90 år. Om man har förmånen att åldras och bli över 80 år, vilken tid är bäst? Bl a Jan Malmsjö och Richard Wolff har sjungit svaret, "min bästa tid är nu..... Nu, nu, nu, nu". Jag håller med. Då var då och kommer aldrig tillbaka. I morgon bjuder på drömmar och förhoppningar men är ur ett personligt perspektiv inte garanterat. Nu, nu, nu och allt vad det innebär när nu är viktigast. Håller du med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar