fredag 25 juli 2014

Värmebölja

Fyra årstider
Nu är det andra året på rad då vi bjuds på fantastiskt sommarväder. Måste vara alliansens förtjänst. Glöm inte det på valdagen ; ). Är det inte lite roligt att många klagar oavsett vilket väder vi har. Varför är det så? Varannan jag träffar nu klagar på värmen. Själv njuter jag av dessa korta sommarveckor som gärna får bjuda på värme och några få härliga sommarregn (nattetid).
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sommarens-varmaste-dagar-annu-att-vanta/

Jag har två gånger i mitt liv levt i liknande den värme vi nu har. Det var inget jag uppskattade. Att vilja leva ett aktivt liv, och gärna ute i naturen, är inte behagligt om det är som nu året om. I synnerhet inte när man jobbar mycket. Jag har också lärt mig att det är dyrare att kyla luft än att värma den. Som med så mycket annat i livet måste man själv uppleva saker för att förstå dem. Efter mina år bosatt runt om i världen blir min slutsats att Sverige är fantastiskt med sina fyra i bästa fall tydliga årstider. De senaste åren har våra årstider varit härligt olika. Variationen förnöjer och den är också väldigt bra för vår lokala ekonomi. Tänk allt olika vi behöver och klär oss i under våra olika årstider. Tänk bara på hur mycket pengar många lägger på båtar som bara kan nyttjas några månader, det kanske rättfärdigar att man inte behöver betala skatt för en båt. Nu ska jag åka och bada med min dotter : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar