måndag 1 september 2014

Att känna sig älskad

"Bring it forward"
För sisådär tio år sedan såg jag en film med Kevin Spacy i huvudrollen. Vill minnas att den hette "Bring it forward". Filmen gick ut på att om varje människa gör en god gärning för en annan människa och den människan gör detsamma till ytterligare en människa osv, då blir världen en bättre plats att leva på. Jag tycker filmen är mycket bra och Spacy levererar som alltid. Vill också minnas att Walt Disney ofta lär ha sagt att filmens uppdrag är att sprida hopp! Det kärleksfulla budskapet i "Bring it forward" sprider hopp. Det behövs då vi människor är fantastiska på att skapa men vi är också oslagbara på att såra, skada och döda vår egen art. Jesus är en stor symbol för hopp och kärlek. För många är Jesus den som ger dem livskraft och kärlek. Alla symboler för hopp och kärlek gör stor nytta och ger många människor en behövlig känsla av att vara omtyckt trots våra brister.

Idag fyller jag 50 år. Tiden går fort. Livet är lärorikt och spännande. Särskilt lärorikt och spännande har jag alltid tyckt att möten med andra människor är. Därför har jag älskat att vara internationell affärsman men också folkföreträdare, politiker. Som internationell affärsman och politiker får man chansen att möta många typer av människor. Det tycker jag berikar mitt liv enormt. Även möten med människor som har mycket avvikande åsikter än mina. Oavsett vilken typ av människa vi är så vill alla bli älskade oavsett vad vi kan tänkas låtsas som. Vi vill framförallt bli älskade för den vi är och inte den roll vi möjligen spelar för att försöka vinna omgivningens uppskattning.

I flera dagar har jag redan firats. Och fler dagar blir det. Varför fyller man inte 50 år varje år ; ). Idag är jag 50 år gammal. Även om det idag är en relativt låg ålder så är det en ålder fylld av erfarenheter, kunskaper, möten och upplevelser. Och i mitt fall fylld av nära och kära! Tack för att ni finns! Tack för allt ni gett mig och för allt ni hela tiden ger mig! Tack för att ni gillar mig för den jag är. Ni är min rikedom och jag är utan tvekan en av världens genom tiderna rikaste människor. Jag har aldrig känt mig ensam. Jag har alltid känt mig uppskattad. Tusen tack för all fantastisk uppvaktning och för alla kärleksfulla ord. Ni får mig att känna att jag gjort lite mer rätt än fel i mitt liv så långt. Tack! Tack! Tack! Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar