torsdag 9 juli 2015

Kvinnoförtryck

Hyckleri
Det finns gott om hycklare. Alla människor har fel och brister. Jag har gott om dem. Särskilt nu då vissa allergier stundtals kan plåga mig. Men som nästan alla andra har jag också styrkor och färdigheter som dem jag tjänar kan få stor nytta av. En styrka jag sägs ha, även om en del retar upp sig på den, är att jag är rak och tydlig men kan ändra mig om argumenten är goda. Och jag är ingen hycklare som säger en sak men gör något annat själv! Och vad gäller grundvärderingar som t ex jämställdhet, demokrati, företagsamhet, att flit ska löna sig, vårda vår miljö och rättssäkerhet svajar jag inte. I alla väder står jag upp för de grundvärderingar jag tror på och jag böjer mig inte för någon. Men det finns hycklare. Och de går oftast att hitta bland vänstersympatisörer.

Bifogad artikel är läsvärd! Det är dags för oss svenskar att stå upp mycket bättre för de värden vi tror på och för den typ av jämställda samhälle vi vill leva i! Att inte göra det är oacceptabelt och oförlåtligt gentemot alla dom flickor och kvinnor som dagligen utsätts för ett förtryck i Sverige som vi vare sig får eller vill acceptera! Aviciis manager, Ash Pournouri, sommarpratade idag. Han sa att Sverige är fantastiskt. Sverige är fantastiskt men det vi har får aldrig tas för givet och det måste försvaras och gemensamt utvecklas varje dag! Och glöm inte att de gemensamt ska utvecklas, bara så kan värderingar försvaras och konkurrenskraften stärkas.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article21088956.ab





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar