söndag 15 november 2015

Vimmel och strumpor

Mötens kraft
Igår var det Vimmelgala i Uppsala. Ett arrangemang med UNT som huvudman. Galan är finalen efter att en jury och Uppsalabor valt ut vinnare i olika kategorier som årets vimmlare, årets bästa service, årets bloggare, årets bäst klädda och så vidare. Redan tidigt var trycket högt och de utmärkta konferensiärerna inledde självklart med att ta avstamp i de vidriga dåden i Paris och Beirut nyligen. Terrorism får aldrig löna sig och ska bekämpas. Det är vår plikt att inte låta oss skrämmas och leva våra liv som vi önskar. Kvällen kickades loss i kärleken och dansens tecken. Och vilket ös det blev! Stämningen var fantastisk och alla dansade, och mycket. Förutom tillfället att dansa mycket och gratta vinnare ges chansen till många intressanta möten med mycket företagsamma människor. Det väldigt trånga "dansgolvet" var fullt med företagsamma människor som gick "all-in" i festandet. Som jurymedlem kände jag att det förväntades av mig att även jag minglade och dansade mycket. Jag försökte leva upp till förväntningarna. Eftersom jag gillar tävlingar kunde jag inte motstå en utmaning från Daniel Legue. Många tyckte att jag vann på stilpoäng ; ). Att Anders Wallin utsågs till Årets vimmlare var också väldigt kul och värt att fira. Mötesplatser som inkluderar dans och glädje kan aldrig överskattas! Med gamla vänner och bekantskaper har man roligt men man träffar också snabbt nya bekantskaper som öppnar nya spännande möjligheter i livet. Livet är verkligen intressant och ofta roligt.

Det finns dock stunder som inte är roliga. Jag tycker till exempel inte om att stryka skjortor, men gör det ändå. Och jag blir ständigt både förbannad och fundersam över "strumpmonstret". Varför försvinner alltid strumpor i tvätten? Och varför hittar jag allt för ofta bara en av varje stumpvariant? Är det bara jag som har detta ständigt återkommande problem? Vad gör politikerna åt det? Frustrationen kostar mig säkerligen några dagar mindre i livet. Det är sannolikt samhällsekonomiskt dåligt... Ja, ja, ja jag får väl dansa lite mer så kompenserar jag nog för min strumpfrustration. Tror du att kamelförare har strumpor?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar